вторник, 6 декември 2011 г.

Никулден - нетрадиционна вечеря :)

Цялата идея за тази вечеря започна малко странно... Всъщност ме е обзел коледният дух и много искам да направя коледен щолен. За щолена обаче ми трябваха захаросани портокалови корички :) И така снощи се преборих със задачата за приготвянето им...И резултатът е налице:


И след като направих коричките се оказа, че ми останаха плодовете... Прибрах ги в хладилника, надявайки се да измисля нещо (малко съм стисната май). И днес докато се чудех как точно да приготвя рибата за празника се сетих за тях. Аз не обичам шаран и ми е изключително трудно да измисля нещо вкусно с него, така че се бях запасила с котлети от сьомга. Реших да мариновам котлетите в сок от портокал и лимон плюс зехтин. Прибрах се от работа, направих маринатата и оставих рибата да се "готви" в нея. Нарязах на бегом картофите за гарнитура и ги сложих да се пекат с масло и морска сол:

Малко по-късно резултатът бе налице:



През това време рибката си стоеше в екзотичната марината:

Увих я във фолио и бързо я метнах в топлата фурна, поръсена с пресен копър и черен пипер. Според мен би понесла и малко чесън или пресен лук, но аз си ги спестих (чесън не обичам, а пресен лук нямам). Докато рибката се печеше във фурната, захарния сироп от портокаловите корички бе използван като топинг за печена тиква на фурна. (Казах ли ви, че нищо не изхвърлям :) ) Тиквата придоби много приятен вкус и веднага имаше желаещи да я опитат



А докато се радвахме на сладкото изкушение, сьомгата, която става доста бързо бе готова. Опредлено се усеща деликатен аромат на цитруси и е много вкусна... И накрая:
Честит празник на всички и Bon appetit!

Няма коментари:

Публикуване на коментар