четвъртък, 8 декември 2011 г.

Време е за коледно настроение и ванилови кравйчета

Коледата наближава и въпреки, че все още няма сняг, коледното настроение се усеща във въздуха. Аз обожавам този празник и нямам търпение да започна приготовленията за него. Естествено първо украсата:
След това и сладките, които могат да се направят няколко седмици преди Коледа и да ни улеснят с приготовленията за празника :) Днес са ванилените кравайчета на Наталина, взети от тук:  http://www.gotvetesmen.com/forum/index.php/topic,249.msg9255.html
Рецептата е:
150 гр. брашно
70 гр. нишесте - аз използвах ванилия
70 гр. пудра захар
80 гр. орехи или лешници - при мен орехи
150 гр. меко масло
2 жълтъка - аз сложих 3, защото тестото не се събра с два.
Както добре знаете, месенето не е най-силната ми страна, затова умесих тестото в машината. Слагат се продуктите и се пуска на програма месене, докато стане гладко тесто. Маслото се реже на малки парченца, за да се поеме по-лесно и бързо в тестото. Както казах по-нагоре, ако не се събира тестото, добавете още един жълтък. Тестото се завива с фолио и се оставя за една нощ да почине в хладилника. На другия ден тестото се разделя на топченца, от които се правят пръчици 5-6 см дълги и се офомят на кравайче - С. Пекат се на умерена температура до порозовяване и още топли се овалват в купа с пудра захар и ванилия. Съхраняват се на хладно място. Издържат да месец, месец и половина.
След изпичането някои от моите кравайчета се счупиха, така че аз ги овалях в пудрата захар след като поизстинаха малко. А колкото до счупените: мммммммммммм бяха много вкусни :) Останалите бяха прибрани в кутия:

 Както виждате имат си един мнооооооооооооого сериозен пазач, който обаче отвори за малко капака, за да можем да видим резултата:





Невероятно вкусни и ароматни сладки. :) Първите от няколкото коледни изкушения, които ще публикувам. За тези обаче, не съм сигурна, че ще оцелеят до Коледа. Затова побързах да затворя капака и да оставя пазача до кутията. :)

Bon appetit!

Няма коментари:

Публикуване на коментар